Marketing and Business Management Consultant

Institutional Communication Skills Course generally aims at acquiring and developing the knowledge and communication skills of workers in companies and organizations.
1. The Board of Directors of the organization.
2. Organization managers and members of the human resources management team.
3. Personnel within the organization.
4. Each of the nature of his work is directly or indirectly related to the workforce in the organization.
This content aims to:
1. Basic concepts in communication.
2. Correspondence and administrative letters (official communication within companies).
3. Communication during meetings within companies.
4. Dialogue and negotiation skills.
Marketing and Business Management Consultant
•Department of Business Administration at the Higher Institute of Marketing, Commerce and Information Systems by Ministerial work decision no. 5561.
•Giving lectures in the following subjects (Marketing Principles - organizational behavior - advertising and public relations – marketing services - Marketing Research - International Business Management - Marketing Communications - Marketing and E-Commerce – Financial Managing - Graduation project).
•Controlling and supervising the final exams for the first and second semesters.
•Supervision of Scientific research Standard and scientific activities (Standard 10 - Scientific Research and Scientific Activities).
تهدف دورة مهارات التواصل الفعال للشركات والمنظمات بشكلٍ عام إلى إكساب وتنمية معارف ومهارات التواصل العامليين في الشركات والمنظمات .
1. مجلس ادارة المنظمة.
2. مدراء المنظمة وأفراد فريق ادارة الموارد البشرية.
3. العاملين داخل المنظمة.
4. كل من طبيعة عمله لها علاقة بشكل مباشر أو غير مباشر بالقوى العاملة في المنظمة.
يهدف هذا المحتوى إلى:
1. مفاهيم أساسية في التواصل.
2. المراسلات والخطابات الإدارية (التواصل الرسمي داخل الشركات).
3. التواصل اثناء الاجتماعات داخل الشركات.
4. مهارات الحوار والتفاوض.
استشاري التسويق وإدارة الاعمال
•قسم إدارة الأعمال بالمعهد العالي للتسويق والتجارة ونظم المعلومات بقرار العمل الوزاري رقم 5561.
• محاضر في المواد التالية (مبادئ التسويق - السلوك التنظيمي - الإعلان والعلاقات العامة - خدمات التسويق - بحوث التسويق - إدارة الأعمال الدولية - الاتصالات التسويقية - التسويق والتجارة الإلكترونية - الإدارة المالية - مشروع التخرج).
مشرف على المواصفة 10 في الجودة الأكاديمية | من 2021 - حتى الآن
• الإشراف على البحث العلمي القياسي والأنشطة العلمية (المواصفة 10 - البحث العلمي والأنشطة العلمية).